반응형
SMALL

● 팝송

[Taylor Swift] Look What you made me do 가사 해석입니다

뮤비를 틀어서 노래를 들으면서 보시면 더 좋아요

https://www.youtube.com/watch?v=3tmd-ClpJxA

Look What you made me do 가사 해석

Look What you made me do 가사 해석

Look What you made me do 가사 해석

Look What you made me do 가사 해석

Look What you made me do 가사 해석

Look What you made me do 가사 해석


I don't like you little games

난 네가 하는 속임수가 싫어

Don't like your tilted stage

네 기울어진 무대도 싫고

The role you made me play of the fool no I don't like you

넌 날 바보짓 하게 만들었잖아, 난 네가 싫어

I don't like your perfect crime

난 네 완전 범죄도 싫어

How you laugh when you lie

거짓말하면서 얼마나 웃던지

You said the gun was mine

넌 내가 총자루를 쥐고 있다고 말하지만

Isn't cool no I don't like you oh

하나도 쿨하지 않아, 난 네가 싫어

 

But I got smarter I got harder in the nick of time

난 때맞춰 더 똑똑해지고 더 강해졌어

Honey I rose up from the dead I do it all the time

자기야, 난 죽음의 문턱 앞에서 항상 일어나지

I've got a list of names and yours is in red underlined

사람들의 이름이 적힌 리스트를 가지고 있는데 네 이름은 빨간색 줄이 그어져 있어

I check it once then I check it twice ooh

난 한번 확인하고, 한번 더 확인해

 

Ooh look what you made me do

오 네가 날 이렇게 만들었어

Look what you made me do

내가 너 때문에 뭘하는지 봐

Look what you just made me do

네가 날 뭘하게 만들었는지 봐

Look what you just made me

너 때문에 내가 뭘 하고 있는지 봐

Ooh look what you made me do

너 때문에 내가 뭘하고 있는지 봐

Look what you made me do

너 때문에 내가 뭘하고 있는지 봐

Look what you made me do

너 때문에 내가 뭘하고 있는지 봐

Look what you just made me do

너 때문에 내가 뭘 하고 있는지 봐

Look what you just made me do

너 때문에 내가 뭘하고 있는지 봐

 

I don't like your kingdom keys

난 네 왕국의 열쇠가 싫어

They once belonged to me

그것들은 원래 내 것이었잖아

You asked me for a place to sleep

나한테 잠을 청할 곳을 부탁하더니

Locked me out and threw a feast (what?)

날 내쫓고 잔치를 벌였지 (뭐?)

The world moves on another day another drama drama

세상은 매일 나아가고 매일 다른 사건들이 생기지

But not for me not for me all I think about is karma

그런데 나한테 아니야, 나는 업보에 대해서만 생각하고 있어

And then the world moves on but one thing's for sure

그리고 세상은 계속 나아가지만 한 가지 분명한 것이 있어

Maybe I got mine but you'll all get yours

아마 나도 내것을 받은 것 같으니 너도 네 업보를 다 받게 될 거야

 

But I got smarter I got harder in the nick of time nick of time

난 때맞춰 더 똑똑해지고 더 강해졌어

Honey I rose up from the dead I do it all the time (do it all the time)

자기야 난 항상 죽음의 문턱 앞에서 다시 살아났어

I've got a list of names and yours is in red underlined

사람들의 이름이 적힌 리스트를 갖고 있는데 네 이름은 빨간 줄이 그어져 있어

I chech it once then I check it twice oh

난 한번 확인하고 한번 더 확인했지

 

Ooh look what you made me do

오 네가 날 이렇게 만들었어

Look what you made me do

내가 너 때문에 뭘 하는지 봐

Look what you just made me do

네가 날 뭘 하게 만들었는지 봐

Look what you just made me

너 때문에 내가 뭘 하고 있는지 봐

Ooh look what you made me do

너 때문에 내가 뭘하고 있는지 봐

Look what you made me do

너 때문에 내가 뭘하고 있는지 봐

Look what you made me do

너 때문에 내가 뭘하고 있는지 봐

Look what you just made me do

너 때문에 내가 뭘 하고 있는지 봐

Look what you just made me do

너 때문에 내가 뭘하고 있는지 봐

 

I don't trust nobody and nobody trusts me

난 아무도 맞지 않고, 아무도 날 밎지 않아

I'll be the actres starring in your bad dreams

난 네 악몽 속 주인공이 될 거야

I don't trust nobody and nobody trusts me

난 아무도 믿지 않고, 아무도 날 믿지 않아

I'll be the actress starring in your bad dreams

난 네 악몽 속의 주인공이 될 거야

I don't trust nobody and nobody trusts me

난 아무도 믿지 않고, 아무도 날 믿지 않아

I'll be the actress starring in your bad dreams

난 네 악몽 속 주인공이 될 거야

I don't trust nobody and nobody trusts me

난 아무도 믿지 않고, 아무도 날 믿지 않아

I'll be the atress starring in your bad dreams

난 네 악몽 속 주인공이 될 거야

 

Ooh look what you made me do

오 네가 날 이렇게 만들었어

Look what you made me do

내가 너 때문에 뭘 하는지 봐

Look what you just made me do

네가 날 뭘 하게 만들었는지 봐

Look what you just made me

너 때문에 내가 뭘 하고 있는지 봐

Ooh look what you made me do

너 때문에 내가 뭘하고 있는지 봐

Look what you made me do

너 때문에 내가 뭘하고 있는지 봐

Look what you made me do

너 때문에 내가 뭘하고 있는지 봐

Look what you just made me do

너 때문에 내가 뭘 하고 있는지 봐

Look what you just made me do

너 때문에 내가 뭘하고 있는지 봐

 

I'm sorry the old Taylor can't come to the phone right now

미안하지만 예전의 테일러는 지금 전화를 못 받아요

Why?

왜냐고요?

Oh 'cause sh'es dead! oh

오 왜냐면 걘 죽었으니까!

 

Ooh look what you made me do

오 네가 날 이렇게 만들었어

Look what you made me do

내가 너 때문에 뭘 하는지 봐

Look what you just made me do

네가 날 뭘 하게 만들었는지 봐

Look what you just made me

너 때문에 내가 뭘 하고 있는지 봐

Ooh look what you made me do

너 때문에 내가 뭘하고 있는지 봐

Look what you made me do

너 때문에 내가 뭘하고 있는지 봐

Look what you made me do

너 때문에 내가 뭘하고 있는지 봐

Look what you just made me do

너 때문에 내가 뭘 하고 있는지 봐

Look what you just made me do

너 때문에 내가 뭘하고 있는지 봐


이상 [Taylor Swift] Look What you made me do 가사 해석입니다

반응형
LIST
  • 네이버 블러그 공유하기
  • 네이버 밴드에 공유하기
  • 페이스북 공유하기
  • 라이프코리아트위터 공유하기
  • shared
  • 카카오스토리 공유하기